Volkswagen piše povijest na „utrci do oblaka“
„Utrka do oblaka“ održava se više od 100 godina i predstavlja događaj gdje nastupaju različite klase automobila i drugih vozila. Apsolutni rekord bio je nedodirljiv od 2013. Godine, no Volkswagen je razvio model koji ne samo da je oborio rekord električnih modela nego je zahvaljujući svojim predispozicijama oborio i apsolutni rekord utrke!
19,99 kilometara, 156 zavoja, nadmorska visina od dvije do četiri tisuće metara, samo jedan pokušaj – to je opis legendarne Pikes Peak International Hill Climb utrke popularno zvane „utrka do oblaka“.
Utrka se održava od 1916. Godine, a do sada je održana 96 puta od čega je Volkswagen odnio 4 pobjede.
No, o čemu je zapravo riječ?
Uđimo malo u povijest i dotaknimo se nekih zanimljivih činjenica.
Pikes Peak International Hill Climb ili skraćeno PPIHC sportski je događaj u kojem nastupaju različite klase automobila, motocikala pa čak i kamiona, četverocikala i drugih vozila koje možete zamisliti.
Pikes Peak International Hill Climb je utrka koja traje duže od 100 godina
Prva utrka održana je 1916. Godine, a postavljeni rekord iznosio je 20 minuta, 55 sekundi i 60 tisućinki.
S obzirom da je I.D. R Pikes Peak električni model, vrijedi spomenuti i kada je nastupio općenito prvi električni model na utrci. To se dogodilo davne 1982. Godine, a automobil o kojem je riječ jest prerađeni Fiat 128. Njegovo vrijeme tada je iznosilo 32 minute i 7 sekundi na temelju čega ni najveći fanatici i zagovornici električnih automobila nisu mogli pretpostaviti gdje će nas budućnost dovesti.
A dovela nas je puno naprednijih automobila i motora.
Dosadašnji rekord iznosio je 8 minuta 13 sekundi i 878 tisućinki za sveukupni rekord, a za električna vozila 8 minuta 57 sekundi i 118 tisućinki.
Samom usporedbom vremena vidimo da su ostvareni značajni pomaci.
No, u cijelu priču odlučio se ponovno umiješati Volkswagen.
Volkswagen je imao cilj postaviti novi rekord.
Odlučili su razviti potpuno novi I.D. R Pikes Peak model.
Upoznaj Volkswagen I.D. R Pikes Peak električni automobil
Za one koji se još nisu upoznali s ovim modelom, riječ je o automobilu potpuno na električni pogon. Ima snagu od 500 kW (680 KS), okretni moment od 650 Nm i težinu manju od 1100 kilograma. Posebnost koja ga odlikuje je i činjenica da je brži u sprintu od Formule 1 i Formule E s ubrzanjem od 0 do 100 kilometara na sat za svega 2,25 sekundi.
I.D. R Pikes Peak model između specijalno je prilagođen za brdske utrke.
Odlikuju ga:
- Minimalna masa
- Maksimalni pritisak nalijeganja na tlo
- Maksimalna snaga.
Osim što je bio specijalno prilagođen za brdske utrke, električni I.D. R imao je još jednu prednost.
Benzinski motori iako imaju velike turbo punjače imaju problem s padom gustoće zraka s povećanjem nadmorske visine. Ako se sjećate podatka, utrka počinje na 2.900 metara, a završava na 4.300 metara gdje gustoća zraka i nije tako velika.
Prednost električnog modela je što su električni modeli potpuno neovisni o takvim parametrima i razvijaju snagu i okretni moment bez poteškoća.
Može li električni model oboriti apsolutni rekord zahvaljujući brojnim prilagodbama?
Prilikom samog treninga vidjelo se da Volkswagenov model ima odlične potencijale, ali i da je vozač Romain Dumas u odličnoj formi.
Postavljeni cilj bio je oboriti dosadašnji rekord električnih automobila.
Međutim, Romain Dumas je „utrku do oblaka“ odvezao za rekordnih 7 minuta, 57 sekundi i 148 tisućinki te tako postavio apsolutni rekord.
Dosadašnji apsolutni rekord držao je veliki Sebastien Loeb, a ovakvom utrkom rekord je srušen za čak 16 sekundi!
Svoje oduševljenje Dumas nije krio u izjavi nakon utrke: „Ludilo! Ovim rezultatom još smo nadmašili naša velika očekivanja. Najkasnije nakon testnih vožnji ovog tjedna znali smo da je moguće oboriti rekord. Kako bismo to ostvarili, sve je moralo savršeno funkcionirati - od tehnike do vozača. I vremenski uvjeti su morali biti na našoj strani. Izvanredan je osjećaj što se sve tako savršeno uklopilo, a novi rekord na Pikes Peaku predstavlja točku na i. Još uvijek ne mogu vjerovati da iza tog nevjerojatnog vremena sada stoje Volkswagen i moje ime. I.D. R Pikes Peak je najdojmljiviji automobil koji sam ikada vozio u nekoj utrci. Zbog električnog pogona mnogo je toga drugačije i puno sam toga naučio u ovom projektu. Tim je obavio neopisivo temeljit i istovremeno entuzijastičan posao - nije samo rezultat bio uspješan, nego i zajedništvo u timu. Iznimno sam ponosan što sam dio toga."
Ništa manje nije bio oduševljen ni Sven Smeets, direktor Volkswagenovog odjela za automobilizam: „Ovo je izvrstan dan za Volkswagen, na koji smo vrlo ponosni. I.D. R Pikes Peak je najinovativniji i najkompleksniji automobil razvijen u Volkswagenovom odjelu za automobilizam. Za projekt Pikes-Peak svaki je djelatnik stalno u sebi morao pronalaziti novu pokretačku energiju i posvetiti se poslu u potpunosti i uz iznimnu motivaciju. Samo je tako bilo moguće prevladati brojne nove izazove i pronaći nova rješenja. Zapravo je nemoguće da se sve to realizira za tako kratko vrijeme i na kraju postavi još i novi rekord. Našem je to timu uspjelo zahvaljujući strastvenom zalaganju u svim područjima. Hvala svima koji su tako intenzivno sudjelovali u ovom projektu i dokazali izvanredan timski duh.“
Koliko je velik i uspješan ovaj projekt govor i činjenica koliko malo je zapravo trajao ovaj projekt, svega 250 dana. Razvijene su nove inovativne pogonske tehnologije na isključivi električni pogon. Uspješno su razvijeni i specijalni zahtjevi u odnosu na akumulatore, aerodinamiku i vozni postroj.
Ovaj rekord na Pikes Peaku predstavlja nagradu za sve napore i neumoran rad Volkswagenovih mehaničara, inženjera i mnogih drugih suradnika koji su sudjelovali na pripremama i razvoju modela.